Przegląd serwisowy roweru. Dlaczego warto go zrobić zimą?

 

Dlaczego zima to idealny czas na naprawę i serwisowanie roweru?

Nie narażasz się wtedy na długie czekanie w kolejkach. Na wiosnę, kiedy słońce przygrzewa i pogoda aż zaprasza do pedałowania większość osób wyciąga po zimie swoje jednoślady z piwnicy czy garażu i odkrywa, że jazda na nich jest nieprzyjemna lub wręcz niemożliwa. Przepuszczająca powietrze dętka, rozregulowane przerzutki, skrzypiący łańcuch, ciężko obracająca się kierownica… Przychodzą więc do serwisu rowerowego i ze zdziwieniem dowiadują się, że ich rower może zostać naprawiony nie dziś, nie jutro, ale za tydzień lub dwa. Wizja miłych chwil na rowerze oddala się… Dlatego jeśli chcesz, by pierwszy wiosenny weekend na dwóch kółkach był Twój, zadbaj o to, żeby doprowadzić swój rower do ładu już teraz. A co, jeśli odpuścisz serwis z myślą „jakoś to będzie” i zaczniesz korzystać z roweru bez jego przygotowania? Najprawdopodobniej, oprócz niskiego komfortu jazdy, czeka Cię z czasem awaria, której skutki mogą być bardzo niemiłe. Poczynając od wysokich kosztów naprawy zepsutych części (wiosną i latem z pewnością poczekasz też na naprawę dłuższy czas) po niebezpieczeństwo, na jakie narazisz się jadąc na niesprawnym rowerze.

 

Co takiego dzieje się z rowerem, że trzeba go serwisować po sezonowej jeździe, po dłuższym przechowywaniu i przed kolejnym rokiem użytkowania❓

Podstawą jest sprawdzenie stanu opon i dętek, z których mogło ujść powietrze. Ogumienie, zwłaszcza podczas przechowywania roweru z wilgotnej piwnicy czy na balkonie mogło też skruszeć czy sparcieć. Jeśli rower stał przez okres niepogody nieużywany smar w suporcie, piastach czy sterach stwardniał, należy go wyczyścić i nałożyć świeżą warstwę. Czyszczenie i smarowanie łańcucha to must have przed każdym rozpoczęciem nowego sezonu rowerowego, inaczej będzie ciężko pracował i skrzypiał. Jeśli jeździłeś na rowerze jesienią i zimą w czasie niepogody należy oczyścić go z brudu i soli. Linki hamulców i przerzutek naciągają się, należy je ponownie wyregulować. Bardzo ważna dla prawidłowej bezawaryjnej pracy przerzutek jest ich regulacja, nieprawidłowo pracujące przerzutki nie tylko denerwują, ale potrafią doprowadzić do wkręcenia się tylnej przerzutki w szprychy, a to już grozi poważnym wypadkiem. Potrzebna jest regulacja hamulców mechanicznych i odpowietrzanie hamulców hydraulicznych, ewentualna wymiana na nowe klocków hamulcowych, które będąc zjechane niszczą felgi. Ważne jest sprawdzenie stanu oświetlenia, w którym mogły wyczerpać się baterie czy poluzować kable.

Jak widzisz warto zainteresować się stanem swojego roweru, żeby potem bez problemów móc z niego korzystać kolejny sezon. Zapraszamy do umawiania się w naszym serwisie rowerowym, doświadczeni mechanicy rowerowi zajmą się Twoim rowerem jak swoim.

 

Serwis rowerowy

Śrem, ul. Wiosny Ludów 9

czynne PON-PT 9:00-17:00 SOB 9:00-13:00

tel.795 126 551